woensdag 6 juli 2011

Beslissers: Nieuwe media maken crises moeilijker te managen


Vijfenzestig procent van de beslissers van bedrijven denkt dat de nieuwe media crises moeilijker te managen maken en maar 54 procent van de respondenten heeft een crisismanagementplan. Dit zijn een paar van de bevindingen van de Crisis Preparedness Studie van Burson-Marsteller, een wereldwijd leidend full-service communicatiebureau, en haar dochterbedrijf Penn Schoen Berland, een wereldwijd onderzoeksbureau. Zesenzestig procent van de respondenten gelooft dat nieuwe media de kosten van een crisis verhogen. De resultaten van dit onderzoek zijn vorige week gepresenteerd tijdens een bijeenkomst voor crisiscommunicatie professionals in Barcelona.

De meerderheid (81%) van de respondenten verwacht wel dat de invloed van nieuwe media steeds meer een rol speelt in het sturen van de reputatie gedurende een crisis. 43 procent van de ondervraagden zegt dat het onvermogen om effectief te reageren op de nieuwe media een van de grootste problemen was voor hun bedrijf bij recente crises zoals die van BP en de degenen die door Wikileaks zijn aangevallen. Ook vindt 65 procent het moeilijk om opinies online te beïnvloeden.Toch is er op de lange termijn ook een positief geluid over social media: van de ondervraagden meent 55 procent dat nieuwe media het uiteindelijk voor bedrijven juist makkelijker maken om te herstellen van een crisis. Lees meer

Lees het rapport

Geen opmerkingen:

Een reactie posten