
Op basis van dit onderzoek zijn in het rapport 10 feiten over social media geformuleerd.
Feit 1: Social media zijn een essentiele succesfactor geworden binnen het Europese marketing- en communicatielandschap.
Feit 2: Social media zijn onderdeel geworden van ongeveer elke communicatietaak.
Feit 3: Er ontstaat een nieuw type functie binnen het vakgebied: de social-mediafan.
Feit 4: Niet alle communicatieprofessionals zijn zo 'verslaafd' aan social media als de social-mediafans. De resterende 75% van de professionals is onder te verdelen aan de hand van drie gebruikspatronen.
Feit 5: Social-mediafans zijn meer tevreden met hun baan.
Feit 6: NGO's: de 'new kids in the block'.
Feit 7: Social-mediadruk: Social media zijn een voorwaarde in het communicatieveld, ongeacht je positie of leeftijd.
Feit 8: De meeste organisaties hebben geen structurele aanpak wat betreft de inzet van social media.
Feit 9: Hoe langer communicatieprofessionals werken met social media, hoe minder bang of onzeker ze zijn ten opzichte van die media.
Feit 10: Gevoelens van overload hebben een remmende werking op succesvol communiceren via social media.
Lees meer op molblog.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten