maandag 1 maart 2010

Stem met je hart!

Een geweldig initiatief van een neef van mij dat ik graag ondersteun. Wij Nederlanders pikken teveel, zijn teveel aan het polderen. Kom op, beklim die barricaden. Draag een hoofddoek en blijf Sinterklaas trouw. Dan komt het helemaal goed met Nederland! Als we allen tenminste ook onze stem laten tellen...

Vrouwen van Nederland: wees solidair met andere vrouwen en uw toekomstige zelf. De eis van Wilders tot het hoofddoekjesverbod roept discussie op, men lacht erom, maar niemand doet er wat mee. Het begint met een hoofddoekje, maar waar eindigt dit? Is een kledingstuk veelzeggend voor iemands persoonlijkheid en morele waarden? Willen we dan ook voor de tweede keer toestaan dat een uiterlijk symbool onderscheid tussen mensen legitimeert?

Dames, maak daarom een statement: laten we deze eis van meneer Wilders tot een geuzensymbool maken. Ik roep alle vrouwen in Nederland op om op 3 maart as (de dag van de verkiezingen) een hoofddoekje te dragen. De bedekking van het hoofdhaar mag in allerlei vormen, te denken valt bijvoorbeeld aan: een bandana, een bontmuts, een fraaie shawl, het
hoofddoekje al la Sophia Loren (al of niet met zonnebril), een Zeeuwse kap of Drents kapje (zoals laatst nog zichtbaar in Vancouver op de promotiebijeenkomst van Coevorden), het hoofddeksel van Saartje van Swiebertje, het "kopvod" van Mien Dobbelsteen met krulspelden, of wat u maar mooi vindt.

Dames, maak een statement; een beeld op het journaal, dat vele malen sterker is dan al het gepraat erover. Als ik tien positieve reacties krijg doe ik als hollandse kerel ook mee.
Kan ik mijn kale kop mooi warm houden.

met vriendelijke groet,

Ronald de Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten