
Elk kwartaal brengt
Nielsen de gegevens naar buiten van het onderzoek Social Media in de VS. Hier de meest in het oog springende resultaten uit het onderzoek:
- Social netwerken (SNS) en blogs hebben nog steeds het grootste aandeel in de tijd die Amerikanen online besteden (bijna een kwart van de totale tijd die men online besteedt); Amerikanen besteden meer tijd op Facebook dan op elke andere website! De vraag is natuurlijk, in hoeverre zijn deze gegevens toepasbaar op de Nederlandse situatie?
- Social media groeien snel; bijna 40% van de social media gebruikers consumeren via hun mobiele telefoon
- Internetgebruikers ouder dan 55 dragen bij aan de groei van social netwerken vooral via mobiel internet
- De meest actieve sociale netwerkers zijn: vrouwen en de 18-34 jarigen. Meer vrouwen kijken naar video’s, maar de mannen bekijken ze langer.
- Mannen bezoeken vaker LinkedIn en wiki’s; vrouwen bekijken de meeste pagina’s op Facebook (62% van de totale pageviews)
- Top 5 sociale netwerken en blogs: Facebook, blogger, tumbler, twitter, Linked In
- 2 op de 5 social media gebruikers gebruikt de diensten via de mobiele telefoon (37%), 97% via de computer, 3% spelconsole, 3% iPad
Klik hier voor het rapport.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten