donderdag 13 augustus 2009

Hygiene?? Hoezo varkensgriep of Q koorts

Vandaag maakte ik toch iets wonderlijks mee! Ik zat met een zakenrelatie op een terras te praten toen er een wesp in mijn jus d'orange vloog. Het leek mij niet zo handig om die er met mijn vingers uit te vissen, zeker niet onder het oog van mijn gesprekspartner en ik had ook geen zin in een boze tegenaanval van de spartelende wesp.
De ober kwam en ik vroeg of hij mijn wesp kon verwijderen. Tot mijn verbijstering stak hij voor onze neus zijn vinger in mijn jus om het beest te verwijderen. Dat lukte niet waarna mijn gesprekspartner hem verzocht gewoon een nieuwe jus voor mij te halen. Dat deed hij, nog net niet mopperend. Hij zette een nieuw glas voor mij neer. Ik twijfelde of het een nieuw glas was, maar het was koud, dus we zullen er maar op vertrouwen. We vroegen hem nog of hij varkensgriep of Q koorts vrij was, waarop hij smalend wegliep.
Terug op kantoor werd ik weer geconfronteerd met allerlei dwingende posters om lichamelijk zoveel mogelijk te mijden, mijn handen regelmatig te wassen en daarna te desinfecteren, mijn bureau, telefoon, armleuning en toetsenbord frequent met vochtige doekjes te ontsmetten...en dat allemaal om het gevreesde ziekteverzuim vanwege de varkensgriep zo laag mogelijk te houden.
We leven in een bijzondere wereld. Crisis? What crisis! Gewoon nuchtere Hollanders!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten