dinsdag 13 oktober 2009

TNT Post combineert direct mail met mobile marketing

Enkele maanden geleden melden we al de opkomst van nieuwe communicatiemiddelen, zoals de QR code. TNT Post is nu een van de eerste bedrijven in Nederland die er gebruik van gaat maken. Op Marketing tribune.nl staat hierover het volgende:
TNT Post biedt vanaf nu zakelijke klanten de mogelijkheid om een tweedimensionale barcode toe te voegen aan direct mails, zodat consumenten zelf via hun mobiele telefoon meer informatie van een product of dienst kunnen opvragen.

De Mobile Quick Response Code (QR) is een code die wordt toegevoegd aan geadresseerd reclamedrukwerk. Ontvangers van deze direct mail kunnen met een camera in een mobiele telefoon de QR code scannen. De ontvanger wordt via de mobiele internetverbinding automatisch geleid naar een gepersonaliseerde webpagina met bijvoorbeeld extra productinformatie, een kortingscoupon of een videofilm.

De mobiele telefoontoepassing is ontwikkeld in samenwerking met One Shoe mobile, een allround mobile marketing bureau die de QR code introduceerde in Nederland. 'Steeds meer mobiele telefoons beschikken over de software om de codes te scannen', aldus Ger Jacobs, commercieel directeur TNT Post. 'Dit concept geeft de doelgroep van adverteerders meer persoonlijke aandacht en het genereert direct respons. Daarvoor hoeft de potentiƫle klant dus niet altijd thuis achter een laptop of pc te zitten: deze nieuwe manier van communiceren is overal en altijd inzetbaar.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten