dinsdag 10 maart 2009

Oranje mannetje














Iedereen heeft dat oranje mannetje nou wel gezien. Komt het EK er soms weer aan? Nee het is een campagne voor het scheiden van plastic. Huhhh?
Op de website http://www.plasticheroes.nl/ wordt een en ander duidelijker: Eind 2012 moet 42% van al het Nederlandse plastic verpakkingsafval efficiƫnt worden gerecycled. Een ambitieuze doelstelling die alleen gehaald kan worden als heel Nederland zich bewust is van het belang van het scheiden van het plastic verpakkingsafval van het restafval.

De Plastic Heroes-campagne, die eind februari van start ging, bestaat uit een aantal onderdelen. In de eerste fase maakte Nederland kennis met de ‘hoofdpersoon’ uit de campagne, met de oranje Plastic Hero. Tijdens dit 'teaser' onderdeel maakte de opvallende campagne-held Nederland een week lang nieuwsgierig met de kreet ‘IK ZIT IN JE …’ aangevuld met allerlei productvoorbeelden van artikelen die na recycling van het plastic afval kunnen worden gemaakt zoals ‘bumper’, ‘muis’, ‘bril’, ‘plu’ en ‘dashboard’. Daarna gaat de Plastic Hero over tot het toelichten van zijn kreten en maakt ons duidelijk dat we afval een nieuw leven moeten geven. Met zijn credo ‘Plastic afval kun je beter scheiden’ maakt de Plastic Hero zich er sterk voor dat heel Nederland vertrouwd raakt met het scheiden van plastic verpakkingsafval.
Enthousiast geworden druk ik op de oranje button om te kijken hoe ik in mijn gemeente mee kan helpen aan het scheiden van plastic, wat blijkt...Hilversum doet nog helemaal niet mee!! Afgeknapt sluit ik de website maar weer snel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten