woensdag 5 januari 2011

Stevige groei Linkedin en Facebook


Volgens TNS Nipo is het aantal unieke bezoekers van sociale netwerksite Linkedin in de laatste zes maanden met 51 procent gestegen. Dat is een groei die één procent boven die van Facebook ligt. Hyves verloor drie procent bezoekers.
TNS Nipo analyseerde op anonieme basis het surfgedrag van 15.000 Nederlanders en keek vooral naar het gebruik van de sociale netwerken Facebook, Hyves, Myspace, Twitter en Linkedin.

De groei van Facebook met 50 procent gaat vooralsnog niet ten koste van Hyves, concludeert TNS Nipo. Hyves zag de bezoeken dan wel dalen, maar heeft met ruim acht miljoen leden het grootste marktaandeel in Nederland.

Mensen die op Hyves actief zijn, zijn volgens het onderzoek 'zeer loyaal'. Ze keren het vaakst terug op de website. Facebookbezoekers daarentegen blijven langer op die site hangen en bekijken meer pagina's. Dat zou volgens TNS Nipo te maken hebben met de spelletjes die Facebookleden kunnen spelen, zoals het immens populaire Farmville.

Het groeicijfer voor Twitter is 18 procent. Volgens TNS Nipo zou dat cijfer hoger uit kunnen vallen als ook het surfgedrag op smartphones was gemeten. Veel twitteraars zenden hun tweets via de mobiel. Het onderzoek bekeek alleen het surfgedrag vanaf een vaste verbinding.
Myspace doet het van alle sociale netwerken het slechtst. Het netwerk leverde 18 procent unieke bezoekers in. In de Verenigde Staten heeft Myspace een marktaandeel van vijf procent, Facebook ruim 60 procent. (bron: RSLTBlog)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten