maandag 15 februari 2010

Werken bij Deloitte, wie wil dat nou niet?

Deloitte heeft onlangs een nieuwe wervingssite gelanceerd 'werkenbijdeloitte'. Daarna gonsde de buzz op Twitter. Sowieso zijn de Deloitte-recruiters zeer actief op en met sociale media. De grote recruitmentblogs Recruitmentmatters, RecTec en HRlog kwamen snel met een (positieve) review van de site.

Het bijzondere aan deze site is de integratie van sociale media, zoals blogs en een twitterstream. Daarnaast biedt de site gewoon veel relevante informatie voor iedereen die een carriƫre in de accountancy of de consultancy ambieert. Voor meer interessante 'features', kijk op bovenstaande blogs.

Deloitte loopt met haar recruitment ver voor andere organisaties uit. Sociale media zijn een integraal onderdeel van recruitment. Onbetaalbaar is ook de (gratis) terugkoppeling die Deloitte krijgt. De vele suggesties via Twitter. Bijna crowdsourcing. De werkenbij-site van Deloitte kan er op deze manier alleen maar beter op worden. En daarmee wordt de voorsprong op de (arbeidsmarkt-) concurrentie alleen maar groter. Gratis. Nou, niet gratis. Het kost tenslotte veel tijd en capaciteit. Maar dat wordt dus ruimschoots terugverdiend.

Voor veel organisaties zal de werkenbij-site van Deloitte een standaard worden. Een nastrevenswaardig voorbeeld. Maar wellicht zouden ze ook een voorbeeld kunnen nemen aan de sociale media PR. En dat begint met relaties bouwen en met een aantal missionarissen die enthousiast de social media recruitment inspanningen vorm geven. (bron: Interim Intelligence)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten