vrijdag 12 februari 2010

Tips voor je CV

Ben je op zoek naar een nieuwe baan? Zorg dan voor een actuele en foutloze CV en een inspirerende, begeleidende mail (brieven zijn echt iets van de vorige eeuw). Dat het niet meevalt om jezelf goed te presenteren, laten ondeerstaande voorbeelden zien, kortom een aantal voorbeelden hoe het NIET moet. Careerbuilder.com vroeg personeelsmanagers naar de vreemdste uitspraken die zij tijdens sollicitatiegesprekken te horen hadden gekregen en maakte een lijst van de 43 opmerkelijkste. Een bloemlezing:

Waarom bent u weggegaan bij uw vorige baan?
"Ik had een probleem met autoriteit."

"Ik ben ontslagen omdat ze me probeerde te dwingen een cursus anger management te doen."

Wat zijn uw hobby's en interesses?
"Zoals u kunt zien, ben ik een jonge, viriele man en ik ben single, als de dames weten wat ik bedoel." Daarna keek de sollicitant naar een van de vrouwelijke, blonde directieleden en voegde aan zijn openhartige relaas toe vooral op blondines te vallen.

Heeft u nog vragen?
"Als u een vrucht zou zijn, welke zou het dan zijn?"

"Kan ik misschien de kolfkamer even zien? Ik heb gehoord dat jullie een hele goeie hebben en hoewel ik de komende tien tot twaalf jaar nog geen kinderen wil, ben ik zeker van plan om borstvoeding te geven en dan zou ik die kamer wel willen gebruiken."

"Als ik de baan krijg, hoe lang heb ik dan nog voor ik de drugstest moet doen?"

Wat zijn uw sterke punten?
"Nou, ik ben in het bezit van een fiets."

De sollicitant die vroeg om een kop koffie: "Ik denk dat ik nog een beetje dronken ben van gisteravond."

Lees ook De tien grootste blunders tijdens een sollicitatiegesprek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten