vrijdag 2 november 2012

Leermomentje

Ik had de afgelopen week een afspraak met meerdere ondernemers. Wat mij bij alledrie opviel is dat communicatie niet hun sterkste punt was. Is dit toeval? Tja als communicatieadviseur ben ik hier wellicht extra gevoelig voor ;-)

Allereerst kreeg ik de ICT directeur en algemeen directeur van een computerbedrijf over de vloer. Deze functies stonden vermeld in hun e-mailhandtekening en op hun visitekaartje... Bij de eerste afspraak kwamen ze mooi op tijd. Opvallend was dat de AD het woord voerde en de ander het werk deed. Bij de tweede afspraak kwamen ze echter een uur te laat zonder even te bellen. Toen ik ze belde: geen excuses en ja hoor ze kwamen eraan...nou als dat al het voorbeeld van de directie zelf  is...

Ook had ik een afspraak met een bedrijf om mijn auto te beletteren. Ze hadden gevraagd wanneer ze mij konden inplannen, maar deze dag en tijd werd niet door hen bevestigd. Dus ik belde die dag nog maar even. Nee helaas de afspraak kon toch niet doorgaan. We verzetten hem naar vandaag. Gisteren hoorde ik van mijn ontwerpstudio dat ze nog geen specificaties van het werkbestand hadden gekregen en dus nog niets hadden kunnen leveren. Dus vroeg ik vandaag weer even bij het beletteringsbedrijf na of de afspraak vandaag wel doorging. Uh nee eigenlijk weer niet. Ze hadden de studio 2x gemaild maar kregen het steeds terug. Uh hadden ze de telefoon dan niet kunnen pakken om hen te bellen en om mij te informeren??

Last but not least, van de week zou een schilder 2 dagen komen werken. Okay het is nu wat later licht maar ik verwachtte hem toch rond 8 uur/half 9, maar nee hoor toen ik om 10 uur belde zei hij "oh ja ik had best even kunnen bellen. Ik moest nl eerst nog iets anders doen. Een leermomentje...


Nou dat was dit alles deze week voor mij ook. Ga nooit uit van afspraak=afspraak, iets dat voor mij als ondernemer hoog in vaandel staat, een ander kan hier heel anders over denken. Ik ga voortaan toch sneller de telefoon grijpen, dat scheelt mij immers kostbare wachttijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten