donderdag 26 januari 2012

Vergeet de elevator pitch, wat is jouw dumbwaiter pitch?

Als ondernemer ontmoet je vaak nieuwe mensen aan wie je het kort uitlegt wat je doet en waar je voor staat. Deze korte, krachtige bedrijfspresentatie die max. 30 sec. mag duren, is beter bekend onder de naam 'elevator pitch', onder het mom van als je een directeur of een investeerder tegen komt in de lift dan moet je zijn of haar interesse in jouw product of dienstverlening wekken voordat je op de etage bent beland waar hij of zij uitstapt.

Maar een van de 50 meest invloedrijke management denkers
Umair Haque doet nu een nog beter voorstel, namelijk de dumbwaiter pitch of te wel dienstlift presentatie. En dit is iets wat alle de grootste bedrijven in de wereld hebben. Als je het niet hebben als je bedrijf, zul je niet overleven ...

en makkelijker te onthouden. In een dumbwaiter pitch omschrijf je je bedrijf namelijk in één woord ... ja je leest het goed: 1 woord! Denk er eens over? Een woord! Dus kies verstandig! Coca Cola gebruikt 'happiness'. en Twitter 'alerts'. Wat wordt de jouwe?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten