maandag 5 september 2011

Wat een rust

Is het jou al opgevallen dat je sinds afgelopen donderdag minder naar de zapper grijpt? Nou mij wel. Voorheen zat ik in een prachtige film, en dan begonnen de reclames... Dan vloog ik naar de afstandbediening - als ik hem niet al strategisch had klaarliggen - om het geluid onmiddeliijk zachter te zetten. En ja aan het eind van het reclameblok, moest het geluid weer harder om weer in de sfeer van het programma te komen.
Jarenlang beweerden de makers van de commercials dat hun geluid helemaal niet harder was ingesteld. Waardoor er jarenlang niets werd gedaan aan de klachten van de consumenten. Tot de komst van betere meetinstrumenten die niet meer de pieken van de commercials meten, maar de gemiddelde luidheid. Leve de techniek! And guess what? Nu loop ik niet meer weg voor de tv-commercials, maar blijf ik gewoon zitten, dus zou het bereik nu niet ook meteen verbeteren?!
Ach het leven kan zo simpel zijn...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten