- Maak het bericht niet mooier dan het is, houd je aan de feiten en wees eerlijk.
- Vermeld een contactpersoon met contactgegevens, zorg dat die na het uitsturen van het bericht bereikbaar is voor vragen van journalisten.
- Let op dat je een persbericht altijd in de finale versie verstuurt. Dit is een optie in Word - tabblad Controleren - Bijhouden - Uiteindelijk.
- Verstuur je persberichten niet naar iedereen, maar naar een selectie van media die interesse in het onderwerp hebben (getoond). Dit voorkomt ergernis bij journalisten en leidt tot een efficientere media aandacht.
- Stuur niet meer dan één bericht per dag en niet te veel per week. De media worden al overladen. Het moet echt nieuws bevatten. Als je teveel berichten verstuurt, krijg je mogelijk minder aandacht doordat berichten gecombineerd worden.
Tundun Communicatie & PR vertelt over recente communicatie ontwikkelingen, geeft handige tips en is benieuwd naar jouw mening.
dinsdag 3 februari 2009
PR missers
Recentelijk stuurde Colt een persbericht rond waarin alle correcties nog zichtbaar waren. Helaas kan dit de beste overkomen. Daarom dit keer een aantal PR tips:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten