Tundun Communicatie & PR vertelt over recente communicatie ontwikkelingen, geeft handige tips en is benieuwd naar jouw mening.
donderdag 4 november 2010
Blekko lanceert zoekmachine zonder spam
De nieuwe zoekmachine Blekko is maandag gelanceerd. CEO Rich Skrenta wil alle spam uit zoekresultaten filteren, zo zegt hij in the New York Times.
Skrenta begon in 2007 met de ontwikkeling van Blekko, met als doelstelling gebruikers een zoekmachine te bieden die alleen resultaten van ‘betrouwbare sites’ toont. De site wist de afgelopen jaren 25 miljoen dollar aan investeringskapitaal binnen te halen.
De zoekmachine zoekt drie miljard websites af, maar laat alleen de belangrijkste resultaten van een bepaalde zoekactie zien. Blekko gebruikt een techniek die de ‘slashtag’ wordt genoemd, een dynamische set aan websites die een bepaald onderwerp behandelen. Hiermee kan de zoekmachine voorkomen dat spamsites tussen de resultaten belanden.
Lees verder op Idealize.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten