- Social netwerken (SNS) en blogs hebben nog steeds het grootste aandeel in de tijd die Amerikanen online besteden (bijna een kwart van de totale tijd die men online besteedt); Amerikanen besteden meer tijd op Facebook dan op elke andere website! De vraag is natuurlijk, in hoeverre zijn deze gegevens toepasbaar op de Nederlandse situatie?
- Social media groeien snel; bijna 40% van de social media gebruikers consumeren via hun mobiele telefoon
- Internetgebruikers ouder dan 55 dragen bij aan de groei van social netwerken vooral via mobiel internet
- De meest actieve sociale netwerkers zijn: vrouwen en de 18-34 jarigen. Meer vrouwen kijken naar video’s, maar de mannen bekijken ze langer.
- Mannen bezoeken vaker LinkedIn en wiki’s; vrouwen bekijken de meeste pagina’s op Facebook (62% van de totale pageviews)
- Top 5 sociale netwerken en blogs: Facebook, blogger, tumbler, twitter, Linked In
- 2 op de 5 social media gebruikers gebruikt de diensten via de mobiele telefoon (37%), 97% via de computer, 3% spelconsole, 3% iPad
Tundun Communicatie & PR vertelt over recente communicatie ontwikkelingen, geeft handige tips en is benieuwd naar jouw mening.
vrijdag 18 november 2011
We worden steeds socialer
Elk kwartaal brengt Nielsen de gegevens naar buiten van het onderzoek Social Media in de VS. Hier de meest in het oog springende resultaten uit het onderzoek:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten