woensdag 16 november 2011

Intranet steeds belangrijker voor interne communicatie

Het belang van het intranet als communicatiemiddel is flink toegenomen.  In het tweejaarlijkse onderzoek worden de ontwikkelingen en trends rond het intranet bij in Nederland gevestigde organisaties in kaart gebracht.  

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat het intranet vooral een bedrijfskritische toepassing is geworden, bij de meeste organisaties zelfs het belangrijkste middel voor interne communicatie. Tegelijkertijd wordt intranet ook steeds 'socialer, waarbij medewerkers zelf hun contacten leggen en informatie uitwisselen. Enkele andere opvallende resultaten van de Intranet Monitor 2011:
  • Bijna de helft van alle organisaties (48,3%) gaat over tot invoering van Het Nieuwe Werken
  • De groep werknemers die vanuit huis toegang heeft tot het bedrijfsintranet groeit (van 56% in 2009 naar 70% in 2011)

Meest gebruikte onderdelen van het intranet zijn:   

1. Interne nieuwsvoorziening (90%)
2. Interne telefoongids (73%)
3. Mededelingen (67%)
4. Informatie over arbeidsvoorwaarden (62%)
5. Formulieren (58%)

Voor meer informatie

1 opmerking:

  1. We zitten niet alleen in een aantal crisissen maar ook in een communicatie revolutie. Intranet is daar een mooi voorbeeld van. Het verandert de wereld waarin we werken. En dat is mooi wat verandering is hard nodig! Leve het Nieuwe Werken.

    An Peters
    www.goaltrainingen.nl

    BeantwoordenVerwijderen