donderdag 13 januari 2011

Chiquita komt met nieuwe banenendoos


Na ruim 40 (!) jaar heeft distributeur Chiquita zijn bananendoos vernieuwd.

Chiquita wilde de structuur van de dozen veranderen om zo de kwaliteit van het fruit beter te kunnen waarborgen en het zag daarin ook het juiste tijdstip om het design in een wat moderner jasje te steken.

Veel Nederlanders (96 procent) kennen de bananendoos. En hoewel de doos uit de supermarkt wordt meegenomen, is het vervoeren van de boodschappen erin niet de voornaamste reden voor de consument om de doos mee te nemen. De helft van de Nederlanders gebruikt de Chiquita-doos als verhuisdoos of om oud papier in te verzamelen.

Dat weet Chiquita, omdat het er onder ruim 500 Nederlanders onderzoek naar heeft gedaan. ;-)

Topvijf: Toepassingen van de Chiquita-bananendoos
1. Om oud papier in te verzamelen (50 procent)
2. Als verhuisdoos (49 procent)
3. Om boodschappen in te vervoeren (42 procent)
4. Als opbergdoos (36 procent)
5. Om mee te spelen of als speelgoed voor de kinderen (6 procent)

Chiquita vroeg ook naar de grootste supermarktergernissen van de ondervraagden. De topvijf:

1. Lange rijen bij de kassa (50 procent)
2. Artikelen die uitverkocht zijn (41 procent)
3. Drukte in de winkel, zodat men er niet overal bij kan (29 procent)
4. Slecht functionerend winkelwagentje (25 procent)
5. Auto niet dichtbij kunnen parkeren (23 procent)

Om bekendheid te geven aan de nieuwe doos helpen Chiquita-teams deze week van woensdag tot en met zaterdag, de drukste boodschappendagen van de week, in Amsterdam (Albert Heijn Museumplein en Albert Heijn Foodplaza bij de Dam) met het sjouwen en thuisbezorgen van de zware boodschappen.



De nieuwe doos wordt geïntroduceerd in 27 EU-landen.

De oude doos:


bron: Molblog

1 opmerking: