woensdag 27 oktober 2010

Alternatief voor daklozenkrant?


Heb jij dat nou ook? Vanmorgen liep ik de supermarkt op de hoek binnen en ja hoor daar stond hij weer: de verkoper van de daklozenkrant. Vriendelijk wenste hij mij goedemorgen en mijn schuldgevoel was weer enorm. De boodschappen binnen, probeerde ik ongezien de winkel te verlaten, maar nee hoor hij wenste mij een prettige dag. Tja ik kan toch niet iedere keer een daklozenkrant kopen? ik heb geen band met de man, ik lees die krant nooit. Ja hoor heb hem wel eens doorgebladerd, maar daar bleef het bij. Dat geldt volgens mij voor veel mensen die de daklozenkrant kopen. Zonde toch van al die bomen die voor niets gekapt worden? Vandaag dacht ik weer,kan dat nou niet anders? Zo'n man (of vrouw) staat daar maar. Ze stralen meestal niet uit dat ze het met plezier doen. Dus ik stel voor dat we hen vragen voortan onze boodchappen in te pakken voor 1 a 2 euro per keer. Zij doen iets nuttigs en maken mensen blij, we voelen ons allemaal minder ongemakkelijk én de supermarkten tonen weer ouderwetse service (net als vroeger!) en de rijen voor de kassa's zijn sneller weg. Nou is dit geen geweldige oplossing? Als de overheid nou nog een regeling bedenkt dat ze recht hebben op sociale verzekeringen, ter vervanging van hun ww-uitkering dan worden alle partijen er beter van. Ben benieuwd wat jij ervan vindt :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten