Gisteren hebben wij een gastcollege verzorgd voor de studenten van de Master International Communication Management (MICM) aan de Haagse Hogeschool. De studenten hebben eerder een bachelor of hbo-opleiding in de communicatie afgerond en komen uit verschillende landen. Het gastcollege had als thema "interne communicatie en veranderingsmanagement". Als case werd Getronics met al haar veranderingen in de roerige periode 1999-2007 gebruikt. Een leuke ervaring om te spreken voor zo'n gemeleerd multi-cultureel publiek. Er werden ook veel kritische vragen gesteld. Men was het meest verrast door het feit dat ze hadden geleerd dat je de medewerkers altijd over alles het eerst moet informeren, maar dat dit onmogelijk is wanneer een bedrijf beursgenoteerd is, dan laten de beursregels dit immers niet toe.
Voor het gastcollege hebben we geluncht in het praktijkrestaurant van het ROC, gelegen tegenover de HHS. Hier leren ROC studenten in de praktijk hoe de horeca werkt, van aannemen van je jas, bedienen, tot het klaarmaken van je bestelling. Het smaakte heerlijk en de prijzen zijn onwerkelijk laag.
Kortom een dag waarin we weer werden ondergedompeld in het studentenleven. Zeer inspirerend!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten