De top tien van favoriete werkgevers bestaat zowel voor de marketing- als de communicatieprofessional bijna volledig uit multinationals. Dit blijkt uit onderzoek van USG Capacity.
In de eerste helft van de ranking hebben beide professionals veel dezelfde favoriete werkgevers genoemd. Daarna worden de verschillen tussen de marketing- en communicatieprofessionals zichtbaar, deze zijn te herleiden tot de voorkeur voor profit en non-profit organisaties.
Rabobank is door de communicatie- en de marketingprofessional uitgeroepen tot de meest favoriete werkgever. De tweede plek is toebedeeld aan Philips. Shell eindigt bij communicatieprofessionals op de derde plek, voor marketingprofessionals is dat KLM. In de tweede helft van deze ranking komt naar voren dat communicatieprofessionals vaker gemeenten en stichtingen aanduiden als favoriete werkgever dan een marketingprofessional. Zij kiezen eerder voor meer commerciƫle organisaties die recent een opmars hebben gemaakt.
Het onderzoek is een initiatief van USG Capacity en werd uitgevoerd door Intelligence Group. Aan dit onderzoek namen bijna 340 marcom-professionals deel met minimaal drie jaar werkervaring en een HBO+ opleidingsniveau.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten