Tundun Communicatie & PR vertelt over recente communicatie ontwikkelingen, geeft handige tips en is benieuwd naar jouw mening.
maandag 28 maart 2011
Postzegels gaan ook met de tijd mee
Postzegels saai? Welnee! TNT gaat met de tijd mee door steeds vaker media toe te voegen aan haar postzegels. Op de postzegels van het postzegelvel ‘Stad van Nederland’ worden visionaire architectuurontwerpen van vooraanstaande Nederlandse architectenbureaus afgebeeld. Ook staan op de postzegels zogeheten markers, abstracte plaatjes die een code bevatten. Door naar http://www.toekomstinbeweging.nl/l te gaan en de marker voor een webcam te houden, activeert de code een AR-toepassing (augmented reality). Vervolgens verschijnt op het computerscherm een interactief beeld van het desbetreffende gebouw dat letterlijk in beweging wordt gebracht. TNT Post heeft in samenspraak met reclamebureau Gummo en het NAi deze postzegels met augmented reality uitgebracht. Zo wordt aangetoond dat een medium als de postzegel weliswaar een lange geschiedenis achter zich heeft, maar nog steeds springlevend is en ruimte biedt aan de meest geavanceerde mediatechnologieĆ«n van dit moment. Naast een postzegelvel van twaalf postzegels op basis van elf verschillende postzegelontwerpen verschijnen er een postzegelmapje en een eerstedagenvelop*. Het postzegelvel bevat twaalf postzegels met de waardeaanduiding 1. Op vijf van de twaalf postzegels zijn vijf bijzondere architectuurprojecten afgebeeld die nog niet uitgevoerd of afgerond zijn. De vijf zijn de Boekenberg Spijkenisse van MVRDV, het Kenniscluster Arnhem van Neutelings Riedijk Architecten, de Parkeertoren van Studio Marco Vermeulen & HAU, de Skytower van SeARCH en de Windpost van ZUS. Op vijf andere postzegels zijn markers afgebeeld. Een marker is een plaatje met geometrische vormen die als code worden herkend wanneer op een computer (met een webcam en FlashPlayer) www.toekomstinbeweging.nl is geopend. (bron: Postzegelblog)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten