De 50 grootste sponsors van Nederland zijn samen goed voor 275 miljoen euro. Dat is een derde van het totale sponsorgeld in Nederland. Dat blijkt uit de deze week uitgebrachte monitor Sponsor50 van Respons.
In de monitor staan de vijftig grootse sponsors van Nederland gerangschikt naar het bedrag dat zij besteden aan sponsoring. Rabobank Nederland is volgens de Sponsor50 de grootste sponsor van Nederland met 50 miljoen euro. Daarna volgen ABN AMRO met 16 miljoen euro en Nike met 15 miljoen. Op nummer 50 staat REAAL Verzekeringen met 1,25 miljoen euro. Financiƫle instellingen en biermerken zijn met zeven namen het best vertegenwoordigd in de lijst.
Het meeste sponsorgeld van de Sponsor50 gaat naar sport: 204 miljoen euro. Daarna volgt Cultuur & Entertainment met 27 miljoen euro. Grootste sponsordeal die is opgenomen in de is de sponsoring door de Rabobank van de Rabo Wielerploeg met 14 miljoen euro.
Dat ABN AMRO de 2e plaats bezet, verrast mij. Hebben ze ons als belastingbetaler daar toestemming voor gevraagd...?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten