Tundun Communicatie & PR vertelt over recente communicatie ontwikkelingen, geeft handige tips en is benieuwd naar jouw mening.
zondag 25 oktober 2009
Zit men in Nederland nog om klanten verlegen?
Velen voelen inmidels toch wel de recessie, zo hebben hotels en restaurants hun prijzen verlaagd, maar sommigen lijken er geen last van te hebben. Klanten?? Daar zitten we toch niet op te wachten??!
Twee weken geleden was ik bij een brillenzaak. Ik had een nieuw brillendoekje nodig. De twee personeelsleden waren een klant aan te helpen, dus ik wachtte keurig op mijn beurt. Inmiddels kwamen er nog twee klanten de winkel in. De personeelsleden moesten allebei iets bij de balie pakken waar ik en de andere klanten net jes stonden te wachten. Geen van beiden sprak tegen ons. Geen vraag of we nog even geduld hebben, nee hoor ze draaiden allebei hun hoofd weg en deden net of ze niets zagen. Eng...klanten!! Uiteindelijk verlieten we alledrie na een kwartier met lege handen de zaak weer. Dag klanten!!
Vorig weekend had ik lekker met vriendinnen gewandeld. We kwamen bij een restaurant dat een kwartier later op ging. We gingen vast op het terras zitten, rustig wachtend tot de zaak open ging, zodat we lekker in het zonnetje wat konden drinken.
Er kwamen nog meer klanten bij zitten, waaronder een groepje wandelaars met bepakking. Die lustten wel wat. Toen ze zagen dat ze nog even moesten wachten, gingen ze vast aan een tafeltje zitten en namen een boterham. Toen de serveerster het terras op kwam begon ze eerst een speech af te steken tegen dit groepje, dat het verboden was zelf meegebrachte etenswaren te nuttigen op het terras. Het groepje reageerde verbouwereerd dat ze iets wilde gebruiken zodra het restaurant open was, maar dat accepteerde de serveerster niet. Ze joeg ze van het terras af! Nou die zien ze nooit meer terug en hun mondreclame daar kan geen reclamecampagne meer tegen op.
Gisteren waren we in een winkel op zoek naar een karpet. We vonden er zeker twee waarin we geinteresseerd waren. Er was echter maar één verkoper in de gigantische winkel, en dat op zaterdag! Deze hielp een andere klant, dus opnieuw wachtten we geduldig af. Na een kwartier nog geen aandacht, na een half uur nog geen enkel contactmoment. Toen verlieten we geïrriteerd de winkel. Ook daar komen we niet meer terug.
Last but not least, valt het niet mee om goede vaklui te vinden voor klussen in huis. En als je er een gevonden denkt te hebben, is het wachten op een offerte. Als klant moet we ze allen achter hun kont aan zitten. Is dit de omgekeerde wereld??
Je moet tegenwoordig wel erg je best doen om netjes bediend te worden. We geven medewerkers in de horeca tegenwoordig een fooi als we netjes bediend worden, maar zou dit niet gewoon de norm moeten zijn?? Het moet niet gekker worden!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten