Meest opvallende resultaten zijn dat social media juist als trigger voor het hebben van een eigen website worden gezien, en daarvan afgeleid voor een toename van het aantal domeinnamen zorgen. En social media worden niet gezien als substituut voor de eigen (corporate) website, zoals wel eens wordt verondersteld.
Andere interessante uitkomsten zijn:
*Consumenten zien social media niet als substituut voor hun eigen website;
* Social media zijn juist een trigger voor internetgebruik en daarvan afgeleid voor het gebruik van .nl-domeinnamen;
* Social media doen geen afbreuk aan de vraag naar campagne- en actiesites; deze zal naar verwachting toenemen;
* De verwachting van zowel zakelijke gebruikers als providers is dat corporate websites hun rol niet verliezen door de opkomst van social media;
* Apps hebben eerder een positief dan negatief effect op gebruik van websites en daarvan afgeleid domeinnamen;
* De zakelijke markt ziet als gevolg van het gebruik van apps en social media over het algemeen een toename van het aantal websites en domeinnamen;
* Mobile devices leveren tot dusver geen sterk veranderd pad op naar websites, maar gebruikers verwachten dat hun gedrag in de komende jaren nog sterk zal wijzigen;
Lees verder over dit onderzoek op http://bit.ly/1c6z3
Geen opmerkingen:
Een reactie posten